torsdag 20 mars 2008

Vi har sorg...



Ulrikas tankar....
I dag var det dags för att ögonlysa valparna och om det i vanliga fall är en pina så finer jag inte ord för hur det kändes i dag. De sista två veckorna har vi misstänkt att det inte stod riktig rätt till med Micks syn. Så i och för sig var vi lite bereda på vad som komma skulle.
Väl frame i näsum och vår duktiga ögonlysare Christoffer Martinsen fyllde vi i alla papper och droppade valparna i ögonen. Vi började med Mick. Det visade sig att han som vi annat var i det närmaste helt blind på höger öga och helt blind på vänster öga. Han hadde coloboom centralt i vänster syn närv och Mycket små syn närver dvs synnärvsaypuplasi ibåda ögonen.
Vi förstod ju med en gång vad vi var tvugna att göra, men först måste vi se resultatet på de andra valparna. Keith hade lindrig CRD i båda ögonen helt OK. Sen var det Charlies tur som hade UA på höger öga men men men mycket tråkigt hadde nästan total näthine avlosning på vänster öga dvs blind.
Ron hadde också helt ok lindrig CRD.
Medan vi ögon lös de sista valparna kom jag fram till att jag orkade inte ta bort Mick där i Näsum. Så jag ringde min vetrinär Per och berättade vad som hänt och att jag ville att han tog bort Mick åt mig.
Så när vi körde hem fick vi köra in om till Per som tog emot oss direkt. Tack Per det var guld värt.
Nu ligger Mick begravd på Ullsåsa in svept i den blå fliss filten.
Vi kommer alldrig att glöma dig, sov gott lille vän.



Vi älskar dig. Puss vår lilla ängel.
Matte och husse.

Ljuset brinner på din grav och visar vägen, för nu kan du se.

Jalle möter dig på regnbågsbron.



1 kommentar:

Anonym sa...

Vi beklagar er sorg, jag blev väldigt tagen när jag läste din blogg Ulrika. Ögonen fylls av tårar och jag ryser från huvudet till fötterna. Så fruktansvärt, så orättvist! Tänker på er i er svåra stund. Skickar en stor, stor tröstekram till er alla, och sänder en tanke till den lille gossen på de evigt gröna ängarna. / Ulrika med flock / Kennel Rowan Height's