måndag 24 mars 2008

Diva



I dag på morgonen ringde jag in till djursjukhuset för att höra hur natten varit. Den hadde varit ganska bra och nu på morgonen mådde hon bra. Men jag fick mer besked efter kl 13:00 . Oj vad tiden gick långsamt jag fick inte för mig att göra något bara väntade på att kl skulle bli 13.


13:20 fick jag tag i dem och då bara sa de att jag fick hämta henne. Kom jag mellan 15 och 16 så fick jag träffa vet.


När vi kom in fick vi först betala och efter som det var helg gick det inte att få en direkt reglering med Agria. Så et kostade 6200:- plus en 5kg säck specil mat 375:- + medicin. Sen fick jag träffa vet som berättade att Diva har en kraftig mag och tarm infektion och att hon behandlats med dropp, Losec och något till som jag glömt namnet på. samt penselin. Nu mår hon bra sa vet och så gick hon för att hämta henne.


När hon kom in om dören kastade Diva sig över mig och bara skrek sitt glädje skrik så inte en månniska på hela sjukhuset missade det. Alla som har hört Divas hälsnings sermoni vet vad jag talar om. Detta hördes mycket mer och mycket längre och när hon kom ut i väntrummet körde hon i gång igen för där satt ju Niklas.


Så härligt det var att se henne med den där speciella Diva glimten i ögonen. Hon var sig själv igen


tack gode gud för det.


Tack för åter igen alla peppande hälsningar som vi har fått de betyder jätte mycket.


Kramizar till er all från Diva, Ulrika och Niklas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att princessan är hemma igen! Men vilken sanslös otur ni haft. Blev alldeles blöt i ögat när jag läste om Mick. Jag hade honom som min favoritkille. Vi tänker på er och önskar att ni kommit igenom allt det jobbiga nu. Tusen kramar till er från Kakan o Kerstin

Ann sa...

Vad tråkigt med allt elände, blir så ledsen när jag läser om allt jobbigt som råkar hända er och vovvarna...
Hoppas nu att detta är vändningen och att det bara går uppåt nu! Vi håller tummarna och tänker på er, snyft!
Kram från Ann & Tristan

Anonym sa...

Man vågar snart inte gå in på din hemsida Ulrika. Det har varit så mkt. tråkigheter hos er nu så nu är väl måttet rågat.
Det var jätteledsamt att läsa om Mick och blicken på bilden du lagt ut är ju såååå bedjande.
Och så nu Diva oxå. men vad skönt att hon repat sig. var nu rädda om varandra och se till att komma i form igen. Du har ju blrajt bra med skidträningen :-)

Ingrid, Barnabas & Zacco

Mara sa...

Det var många tråkiga saker som har hänt sedan sist jag kikade in här, det var ledsamt.
Skönt att Diva är bättre igen.

Jag hoppas att resten skall löpa utan mera problem för er alla nu,
Kramar