fredag 21 mars 2008

Utställning



Snacka om att tvingas gå vidare. Efter den fruktans värda dagen i går så var det i dag dags för utställning. I går tvingade jag mig att gör i ordning Gizmo och Dregen. Hälst av allt hadde jag legat under täcket och bara gråtigt. Och jag hadde nog gjort det om jag inte efter begravningen tagit ut först vaparna på gräset och sen de vuxna hundarna på ängarna. Att se dem fara fram så fort de bara kan och bara njuta. Hjälpte mig att förstå att jag tagit rätt beslut vad det gäller Mick, så hadde han aldrig kunna gjort. Att se min hundar sunda, friska och lyckliga stärker mig i kampen om att föda upp fler, så att fler kan njuta av dem.




Men åter till utstälning en. Varenda Långfredag har det blivit en tradition att vi åker till BORZOI Ringens Inofficielen i bollerup. Fyra av Ullsåsas hundar fanns på plats alla fick HP och vann sin klass. Ronja blev BIM. Lille Gizmo var också med och han charmade alla till och med dommaren. Läs hans och de andra hundarnas Kritiker på hemsidan under Resultat och Grattis.




Nu undrar ju alla vilka som är på bilden.


Det är min mycket goda vänn Anna med sin Eurasier Daqela´s Anis "Trixi"


De gjorde sin debut idag i utställnings ringarna med bravur.


Efter att ha blivit 1:a med HP BIR så slutade de som BIS 5:a


Jätte många Grattis från oss alla.


Vi ser fram emot många roliga utställnings dagar med er som sällskap i fram tiden.

Inga kommentarer: