lördag 9 februari 2008

Viktökning


Feman får magen sköt
I gårkväll började Diva på en pencilin kur. Redan i dag på morgonen var hon mycket piggare. Natten har varit bra jag bestämde mig i går kväll för att var tredje timme på natten fick räcka för valparna och för att jag skulle få lite sömn. När Nikas komm hem från jobbet på morgonen så vägde vi dem och till vår stora glädje så hadde de ökat lite i vikt allehop under natten. Jippie!!!

Det är också lite mer liv i dem i dag, de visar sitt missnöje meda tex morsan går i från dem högljut. Det har vi längta efter och för en stund sen så såg jag första svanstippen som stod upp när en valp diade dock inte så länge men ändån. När svansarna står upp betyder det att det kommer mjölk i magen.
Kram Nöjd Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla Diva!! Hoppas hon piggar på sig nu, jag beklagar verkligen förlusten av lille Fisen, och vi hoppas alla på att de andra valparna och Diva kommer igen nu och ökar på i vikt!Här löper grannens tik och Albin har börjat gå ner i vikt igen...*suck* Hoppas vi kan höras av snart! Tänker på er allihop!!! KRAM
Jenny och Albin med flock

Ullsåsas blogg sa...

tackars Albin han får järna komma på semester hos oss.
Kram Ulrika