söndag 24 februari 2008

Jippi!

I dag på morgonen packade jag bilen med Gizmo och allt annat som kan behövas på en utställning. Jag var väldigt spänd och förväntans full när jag kom till Hässleholm. Jag vet ju att Gizmo är väldigt fin och speciel för oss, men vad skulle dommaren tycka om honom.
Det var jätte kul att få träffa hans både hel och halv syskon och deras familjer. Extra kul var ju att träffa Ewa Gizmos uppfödare. Ewa hadde förutom Gizmos halvsyster Gina också med sig sin Mitelspitz inport Annie. Samanlagt var där 6 startande i Gizmos ras och min lille goding blev BIM och hans äldre halv syster Felicia blev BIR. I stora ringen åkte sen Felicia ut i första galringen. Men Ewas Annie blev först BIR och sen BIG 3:a.

Här är Gizmos kritik.
Elegant och maskolin. Balanserad i helhet och propotioner. Välutveklad kropp och bröstkorg. Eleganta sunda rörelser med naturlig resning. Välpresenterad i utmärkt kondition.
1:a HP BIM

Ha det gott Kram stolt Matte

PS Min nya idol Björn Gustavssons fram trädande i mellodifestivalen i Lördags var så kul. För er som missade det eller vill se det igen.
Här är länken http://www.youtube.com/watch?v=tcKowhxSqbU .DS

Inga kommentarer: