tisdag 28 april 2009

Utställningar, Ögonlysning och ringträning.

Hej på er.
Vi börjar med det sistnämda.
Efter många förfrågningar så kommer vi på Söndag den 2 Maj kl 13:00 hemma hos oss på Kennel Ullsåsas äntligen att ha en genom gång om hur man trimmar sin collie inför utställning.
Vi kommer även att gå igenom colliens extriör och berätta hur det går till på en utställning samt vad de olika rosetterna och banden betyder som man får där.
Kl 16:00 så har vi ring träning då kommer även andra raser att delta.
Tag med er matsäck vi startar grillen om ni vill.
Massor av gott godis till er hund.
Kläder efter väder.
Hör gärna av er så att vi kan planera lite bättre.
Kram Ulrika

I går var jag, Ayla och valparna i Näsum och valparna blev ögonlysta.
Det är samma pinna varenda gång jag mår verkligen inte bra på vägen dit och innan jag vet resultatet..
Men igår gick det väldigt bra.
Inez och Ian hade lindrig CRD och Imex var UA dvs Utan Anmärkning.


I helgen gjorde G-kullens Gandalf sin utställnings debut med Bravur han blev BIR och fick jätte fin kritik.
H-kullens Holly var på sin andra utställning även hon blev BIR med super fin Kritik.

Ha det gott tills vi ses nästa gång.
Kram Ulrika

6 kommentarer:

Annica sa...

Hejsan!
Detta lät ju jätte intressant då jag har haft lite funderingar på hur collin ska trimmas...växer ju tussar lite här och där. Så jag och Asta kommer jätte gärna och lär oss lite.

Kram Annica och Asta

Anonym sa...

Grattis till kanon fina resultat =)))

Ullsåsas blogg sa...

Vad kul Annica ni är så välkomna.
Vi ses på Söndag.
Kram Urika

Thina sa...

Kul att du ordnar det men om jag får vara lite egoist så är det tråkigt att bo så långt borta....lite avundssjuk nu...men du kanske kan visa mig lite då vi kommer till Skurupsutställningen? Det ska bli jättekul att ses igen!
Tycker Gandalf också hälsar han!
Hoppas att ni får en fin dag idag!!! :-)
Kram Thina och Gandalf

Annica sa...

Hejsan!

Vill tacka för en trevlig söndag på Ullsåsaskennel. Både jag och Asta fick ut lite nytt av besöket. Många trevliga hundar var där också...har ju hittat min favorit där...ler

Kram
Annica, Asta och Ebba

Kakan o Lassie sa...

Grattis till de fina framgångarna!

Kram från Kakan, Kerstin o Lassie