söndag 10 maj 2009

Jalle

Det är svårt att släpa banden när man levt så när någon i nästan 11 år som jag gjorde med Jalle.

Man känner att något fattas en hela tiden.

Men nu börjar jag känna mig mer glad än ledsen över det. Det är få förunat att ha upplevt det som var mellan mig och Jalle. Det förstår jag nu.

Jalle skulle varit tolv år nu och jag saknar att få se honom åldras med värdighet.

Det är dags att släpa taget nu och ge honom frid.

På Torsdag är det två år sen kanske då.

Ha det gott Ulrika

2 kommentarer:

Thina sa...

Det är verkligen inte alla förunnat att efterlämna ett så gott minne och stark känsla hos någon! Det är hårt att mista sina vänner ....Misste 2 för lite mer än ett år sedan.
Kram från Thina och Gandalf

Ewa Hansson sa...

Tårarna kommer när jag läser om din Jalle men tiden läker faktisk såren till en del i alla fall. Så blir det till slut allt det roliga och trevliga man kommer ihåg.

Kram från Ewa i Dalarna.