fredag 21 november 2008

Maginfluensa, vetrinärbesök, valpbilder mm

Nu var det ett tag sen jag bloggade, så jag skall försöka gör en lång historia kort.
Mycket händer hela tiden massor av trevliga valp köpare och andra valpsjuka personer kommer på besök hela tiden det är jätte roligt. Dock har jag legat sjuk i maginfluensa sen i Tisdags eftermidag. I dag är första dagen som jag orkar vara upp hela tiden.
Så i dag har det fixats och donats med valpar och övriga hundar.
Mer om det längre ner.
I söndags började Tilda blöda kraftigt från vaginan och vi blev så klart jätte oroliga och ringde djursjukhuset. Men efter som det inte var nårot övrigt fel på henne så och att det börjad av ta så tyckte de att vi skulle avakta men ökade det igen eller inte slutade skulle vi komma in med henne.
Men som tur var avtog det nästan helt och vi blev lugna igen. Dock blödde hon fortfarande lite i tisdags och då valde jag att ringa min vet Per som förövrigt är världensbästa vetrinär.
Vi fick en tid i Onsdags och Niklas körd med henne. Per kunde inte hitta något fel men skrev ut lite antibiotika till henne.
Nu blöder det inte mer och Tilda som helatiden mått bra fortsätter med det.
Nu till dagens händelser.
Pigg och glad och jag mådde bättre. Jag studsade upp ur sängen och när jag såg att det var fint väder planerade jag genast att vi skulle vara ute mycket i dag. Även valparna var det tänkt. jag satte i gång att bygga en ny valp hagge på gårds palaen där solen stod på och där det inte blåste. Jag han precis få alla saker på plats då började det blåsa och snöa som bara den och kalt blev det.
Valparna som inte har specielt trevliga uplevelser ute efter som allt regn och blåst har gjort att de blivit våta och kalla fort och inte jätte sugna på att gå ut.
Då kom vi på att vi kunde bygga upp en valp, lek hage i hund rumet som de kan få gå ut i när det regnar och blåser ute.
Sagt och gjort så blev det Se resultatet på bilderna och filmerna nerre under.
H-kullen har fått namn.
1 Ullsåsas Hugo Boss "Hugo" Tingad
2 Ullsåsas Hollywood "Holly"
3 Ullsåsas Hubba Bubba "Hilda" Tingad
4 Ullsåsas Happy feet "Happy" Tingad
5 Ullsåsas Helly Hansen "Helly" Tingad
6 Ullsåsas Harly Davidson "Harly" Tingad
7 Ullsåsas Heffa Klumpen "Heffa"
8 Ullsåsas Harry Potter "Harry" Tingad
Som det ser ut nu är Holly och Heffa till salu.
Jag har lite svårt att se vem det är på vissa bilder men jag skall göra mitt bästa håll till Godo.

Gandalf provar på last pallen det är spänande att gå på den.

Grimm busar med Gina eller Glory.

Grace till höger.


Ful fart
Gandalf, ? , Gnista och ?

Gnista

Gina

Oh vad stor du är. Gandalf hälsar på storebror Dregen.

Här provar Gnista på last pallen Grimm, ? ovh Grace leker.

Tror att det är Glory som leker med nallen.

Grace

Efter en stund fick H-kullen också komma ut och leka.

Harry

Holly tror jag.

Harly och lilla Hilda bakom.

Oj ett helt knippe valpar
Alla valparna tyckte det var så kul i lek hagen och vår förhoppning med den är att de skall kunna uppleva lite olika saker och att den skall förändras lite då och då.
Kom gärna med förslag.
Tidningar och även små mattor som kan tvätas i tvätt maskin tages imot.

Här är det full fart på G-kullen

Ha det gott till vi ses igen.
Kram Ulrika

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan !
Skönt att du mår bättre!!
Vilken rolig och spännande hage ni har gjort iordning! Vilken bra idé och bra träning för valparna! Roliga och fina kort och filmer som vanligt! Ni är toppen!
Ha det bäst!
Thina

Anonym sa...

Hi Ulrika....

I don´t understand much from your text, but I love the pics and the videos!!;o)))

See you soon!!:o))

Bye Alex

Anonym sa...

Hejsan svejsan!
Tror inte att dom där små valparna alls vill flytta hemifrån då dom har de så kul i sin lekhage...så jag tror nästan du får behålla dom alla..ler
Nja..ändrar mig lite där..alla utom en ska de va..
Håller nu tummarna för kommande vecka och hör av mig i slutet av den..

Kram från Åstorp

Mara sa...

Så skönt att både du och Tilda är friska igen!
Lekhagen är en fantastisk ideé, så kul och nyttigt det är, de verkar ha jättekul däri :-))
Fotot på Dregen och Gandalf är såå gulligt :-))
//Kram Marie