onsdag 12 november 2008

Ledig dag.

I dag onsdag har jag varit ledig hela dagen. Oj vad skönt att gå och lägga sig på Tisdags kvällen och veta att nästa dag kan jag få lite sov morgon. Dvs förhoppnings vis sova till sju och sen ha en en hel lång dag med hundarna. Oj vad jag skulle hinna med mycket.
Jag sover fortfarande hos valparna eller försöker sova. För med 14 valpar i huset så är det inte långa stunder som det är tyst.
När kl va 5 hadde jag bytt alla tidningar haft alla vuxna hundar ute. Matat mammorna och G-kullen. Försökte sova lite till medans G-kullen lekte för fullt skällde och morrade på varandra.
Kl 7 kom Niklas hem då fick de övriga hundarna frukust och en kisse runda till.
Jag satte mig vid datorn, tankan var att uppdatera brevet med all information som jag skickar med valpköparen. Jag han precis få upp sidan då small det till i datorn och så blev allt svart.
Jaha det var de de. Niklas försökte förgäves få liv i den igen men den var helt död.
Niklas gick och la sig och jag tog lite frukust och tittade lite på tv.
Efter ett tag så försökte jag få i gång datorn och då funka den.
Glad i hågen började jag redigera det där brevet då ringde min kompis Anna och berättade att Annika och hennes dotter Elin ville följa med till Göteborg och My dog i början på januari så det varbara att försöka hitta ett boende.
Efter ett tags letande hittade jag ett boende lite utanför göteborg som hadde lediga rum och dess utom tog emot hundar och jag hann precis ringa dem skriva ner på ett papper vad stället hete sen dog datorn igen.
Då var det dags för G kullen att gå ut för förstagången. Det var ingen hitt tyckte de. Men vi provar igen i morgon.
Sen gick vi en lång promenad jag Ayla, Amy, Tilda ,Diva ,Dregen och Gizmo. Oj vad kalt det var men det var jätte härligt med en lång promenad.
När vi komm hem var det dags för H-kullen att smaka välling för första gången, det tyckte de var så där men alla smakade och roade sig länge efteråt med att slicka varandra rena.
Sen flöt efter midafgen på med lite pälsvård, Katterna skulle tränas i att vara ute, Dregen fick ett lydnads pass jag fick en välförtjänt tupplur.
Kvällen har gått till fotogrfering, avmaskning av H-kullen och en massa telefon prat med trevliga valpköpare. Nu är det snart läggdags men lite bus med G-kullens valpar hinner jag med innan sängen kallar. Det var den lediga dagen det. Men skoj har jag haft. (Förutom dator skrället som just nu håller på att formateras.)
H-kullens namn är snart klara. G-kullens reg numer ligger ute på hund data.
Min mobil funkar igen
samma nr 0709-649497
Skriv till mig på min hotmail adress
Här kommer nya foto på H-kullen som i dag blir tre veckor.

Ettan

Tvåan

Trean

Fyran

Feman

Sexan

Sjuan

Åttan







Inga kommentarer: