lördag 17 november 2007

Ny blogg.


Hej på er allehop.

Nu har jag äntligen hittat en blogg där jag kan lägga in film snuttar. Jag har saknat det på min andra blogg.

För tillfället så händer det väldigt mycket på Ullsåsaskennel. Vi skall få en ny kennel medlem i en liten Tyskspitz/Kleinspitz Från Dagsljus kennel. Vi har väldit svårt att komma överens om ett namn till honom. Jag vill att han skall ha ett passande namn som Teddy, Slim, Lillen, Mini eller något liknande. Niklas däremot tycker att han skall ha ett namn som är raka motsattsen, ett som tuffar till honom som Tyzon. Niklas lär vina men änn har jag inte gett mig. Vi skall hämta hem honom på Lördag då kommer det nog av sig själv. Hur som häls vilket namn det än blir så är han väldigt efter länktad och varmt välkommen. Ni kan lässa mer om honom på vår hemsida där går han under namnet Coffee som kallas för på Dagsljus kennel.

På Torsdag får vi fint besök från Hninge det är C-kullens pappa Birk med matte Marie, sönerna Lukas och Bosse samt deras nya familje medlem Tissla och dottern Loka som kommer ner för att delta på Åstorps utställningn. Inte mindre än 60 Långhåriga Collier är anmälda. Hur som hälst är ni varmt välkomna ner.

Sen till den största förändringen och den är att vi skall flytta. Vi har sålt vårt hus som vi trivs så bra i men det ligger tyvärr lite fel när man har kennel. Så nu bär det i väg till landet. Den 28 december skall vi lämna vårt hus så då skall vi vara installerade i det nya huset. Det blir bråda dagar och inte mycket jul mys, men vi får mysa när vi flyttat in.

Jag har redan börjat packa för att så mycket som möjligt skall vara klart när lille Coffe kommer om en vecka. Vi kommer att gör allt för att han inte skall känna av flytten. Vi har så många rum så jag hinner till och med tömma något rumm och städa av det innan han kommer. Sen får vi bo i en resväska ett par veckor. Allt går för hundarnas skull och det är ju för deras skull som vi valt att flytta från början.

Ha det gott så skall jag försöka uppdatera från flytt röran med jämna mellan rum.

Kram Ulrika

Inga kommentarer: