onsdag 21 november 2007

Korning


Från förtvilan till glädje.

Vi tar det från början. I morse packade jag bilen med mina två prinsessor Amy och Diva och for till Helsingborgs BK. Målet för dagen var att genom för vars ett MT med båda tjejerna och om det gick bra även få dem extriörbeskrivna. Jag var laddad till tusen efter en massa pepning från vänner och kolleger. Jag gillade inte alls tanken att gå med båda på samma dag men efter som det börjar bli ont om tid och det är svårt att få plats så hadde jag nu laddat för detta.

Jag följde med första hunden (Schäffer) runt banan som gjorde ett väldigt bra MT det bästa jag sett tror jag.

Jag misssade tyvärr hans poäng för då gick jag för att förbereda Diva som skulle gå som hund nr 2. Diva som jag trott mest på innan, var taggad och på bra humör. Innan vi skulle starta så skulle de kolla hennes chippnr och till min stora fasa hittade de inget chippnr. Vi letade och letade och prova på andra hundar och där hittade de chipp. Detta var ju jätte märkligt. Men jag stoppade Diva i bilen och for till Helsing borgs Djursjukhus som låg i närheten. Där gickde också igenom hela hunden flera gånger och med olika chippläsare. Men de hittade inget i heller.

Så det blev inget Korningsförsök för Diva.

Väldigt besviken och irriterad till max åkte jag till baka till Brukshunds klubben för att ladda för nästa försök. Jag han gå meden Terveren som inte klarade sig. Det hadde inte heller den gjort som gick när jag var i väg. Spänningen var på topp men när det var dags att ta Amy urbilen var jag helt lugn.

Amy som är tatuerad klarade den kontrollen bra och så var det då dags. Oj vad duktig hon var trots att Amy inte är den allra bästa kamparen så jobbadde hon kanon bra hela tiden, Hon blev regält rädd några gånger men jobbade av sig det till nästa moment och var hel skott fast.

Hon fick poänen 332 och var godkänd.

Nu väntade bara esxtriörbeskrivningen också och på den blev hon också godänd.

Underbara vackra blå kan nu titulera sig

KORAD Ullsåsas Alerta Blå Amy

Jippie

Stolt Matte

4 kommentarer:

Karin sa...

Härliga "Amse-tramsan"!!! Jag visste att du skulle klara det.
GRATTIS GRATTIS!!!!

Unknown sa...

Grattis till KORAD titeln !!
När jag gick MH med Pyton var det en hund som de letade chip på i flera timmar, de hittade det iofs till slut, men oj så nervös matten hann bli.......

Lise-lott sa...

Grattis Amy, och inte minst Du Ulrika! Jättebra jobbat, efter sådan pärs. Du är såå aktiv och duktig med dina hundar att vi "pöser över" av stolthet, att vara pappa till valpar med sådan mor. Hälsningar Lise-lott & Ramses II

AnnaH sa...

Kan bara säga ett STROT grattis! Strongt gjort av dig också att samla ihop dig efter Chip-incidenten (och ja, det HAR hänt tidigare) och ge Amy den hjälp på vägen hon behövde!
Tryck nu dit några nuffror i örat på Diva så är det hennes tur nästa gång!